View Single Post
For det første synes jeg det er en god ide å gi tips om hvordan en skal komme seg unna millitæret.

Problemet er at jeg ikke helt stoler på "løsningene" dine, om du har helt oversikt over hvordan legen reagerer på hva du sier, hvilke sykdommer som får deg ut etc.

Jeg tenkte helt siden jeg leste første millitærtråd på å skrive en tilsvarende guide, men jeg klarer det ikke aleine. Jeg kan en del om sykdommer, men jeg vet ikke hvilke sykdommer som "holder" får å bli dimma. Jeg kan fortelle dere om hvilke sykdommer som legen ikke vil kunne overprøve på sesjon, men jeg kan ikke fortelle dere hvordan legen ser på det at dere mangler dokumentasjon.

Jeg kan gjette meg til hvordan dere skal klare å lure legen, og jeg kan fortelle litt om hvordan noen jeg kjenner har klart det, men det er litt som i poker: du kan bedre sjansene dine ved godt spill, men du kan aldri være 100% sikker på å vinne. Derfor er erfaringer fra folk som har dimma viktig.

Altså; hvordan fake en sykdom og samtidig unngå legeerklæring:
Bare å glemme legeerklæring/epikrise hjemme er ingen god ide. (Epikrise er brev du får sendt med deg som beskriver hva legene har funnet ut- smart å vite hva ting heter når du skal juge). Hvis du bare glemmer legeerklæringa di og er samarbeidsvillig, vil legen kanskje kreve at du kommer med dokumentasjon. Du vil da komme i trøbbel om du ikke gjør det.

Men hva med å være VRANG. Vær sur/litt sint og si at du ikke vil gi dem info som de ikke allerede vet, for det betyr at de ikke har krav på å hente det inn. Da sliter de litt. Og hvis de lurer på hvorfor du ikke vil samarbeide, så er du skeptisk politisk til misbruk av personopplysninger. Det raker ikke legen hva du røyker på fest, og du gir også tilkjenne at du veit hun ikke kommer til å finne noe i urinprøven. Du vet om folk du har tatt ting med som fikk problemer rettslig etter å ha vært til sesjon i "et-eller-annet sted" og derfor kan de dra til helvete, du sier ikke hva du tar på fest.

Så holder du kjeft.

Legen vil prøve å overtale deg, og du stritter imot. Du skal komme med følgende argumenter.

- Hvordan kan du stole på legen og at ikke purken får vite om det. (det funka rått for en venn av meg)
- Hvorfor spiller det noen rolle hva du bruker, du har kontroll allikevel. Du er da ikke narkoman for faen.
- Jeg veit ikke om jeg vil si det, for jeg har litt lyst til å lære meg å bruke våpen.

Det er en bra set up, og sannsynligvis trenger du ikke da si mer enn at du har brukt hasj i noen måneder. JEG HAR INNTRYKK AV AT DE NESTEN IKKE SJEKKER URINPRØVER. De er som fotobokser som ikke er i bruk. Hvis de sjekker har du et problem, fordi hasj er lenge påviselig i urinen. Da kan du heller si at du SNIFFER LIM, eller går på MAKKA eller PEPPER. Tro det eller ei, men legene vet ofte ikke hva "makka" eller "pepper" betyr. Når du sier at det betyr amfetamin og SER LEGEN INN I ØYNENE NÅR DU SIER DET, så virker du ULTRATROVERDIG. Si gjerne på forhånd at du ikke bruker det "så veldig ofte," å unnskylde seg litt virker også veldig bra med tanke på troverdigheten. Du går på hue og ræva ut, og slipper bøll med millitæret senere.

Hvis du kjører linja med sykdommer (dette kjenner jeg ingen som har treia), så kan du prøve å være en skikkelig sløv ungdomsslask og si at du leita etter den dritten, epikrise eller noe sånt, men du fant den ikke og du gidder ikke leite ræva av deg for NOE DE IKKE HAR KRAV PÅ ALLIKEVEL.

Hvis legen da sier at de trenger dokumentasjon på eventuelle medisiner du trenger, så bare sier du at du på prinsipielt grunnlag ikke vil gå med på å gi dem noe som helst, og dersom de tar fra deg medisinene dine ( ) mens du er kalt inn, så skal du glede deg over å klage til alle medier.

Hvis hun da spør hva du tar, så har du på forhånd valgt ut et smart sykdomscenario. Du finner hvilke stoffer som anbefales på emedicine.com og du finner hvilke medisiner dette er i norge ved å søke på stoffet i felleskatalogen.

F.eks kan du si at du tar prednisolon som er et medikament som griper inn i immunforsvaret og svekker det. Du kan spørre, hva faen er vitsen med å svekke immunsystemet? Vel, svaret er at kroppen av og til angriper seg selv, under såkalte autoimmunsykdommer. En sånn type sykdom er ITP, hvor en tror at antistoffer binder til blodplatene og forteller kroppen at den må fjerne blodplatene. Blodplatene er det mest avgjørende for at det skal stoppe å blø. Det du oftest ser er små blodprikker igjennom huden og slimhinnene i munnen. Det fine med denne sykdommen er at den stort sett er kronisk når du er voksen, og de fleste som rammes er i alderen 20-50. Fortell legen at du begynte å blø i tannkjøttet og munnen og at du fikk røde prikker på kinnene. Si at du har fjernet milten, men at du allikevel tar en lav dose prednisolon daglig, f.eks 5mg.

Det kan tenkes at dette holder for å slippe.

Ellers vet jeg ikke hva dere tror, det går jo an å spille EKSTREMT samarbeidsvillig også, si at du er så utrolig lei deg for at du glemte brev fra legen og spørreskjemaet, finn på en unnskyldning som har noe med skoleinnlevering å gjøre, og si at du HAR HEMOFILI A og du trenger faktor 8 konsentrat- INFUSJONER regelmessig. (Finn ut på forhånd hvor du får disse infusjonene). Problemet er hvis legen krever at du skal ettersende skiten.

Jeg har flere sykdommer på lager, men nå trenger jeg en liten pause.
Sist endret av kardemommeby; 25. mai 2007 kl. 16:02.