View Single Post
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av Kaunda
All respekt for den omfattende forskningen som ligger bak avhandlingen fra "duxo" "Forsvare deg mot Forsvaret".

Men hvorfor legge så mye arbeid i noe som er såre enkelt: Forsvaret har svært lite penger og ønsker bare mennesker som er fysisk og psykisk velutrustet og ikke minst MOTIVERT for tjenesten.

Dermed er det så enkelt at den enkelte må gjøre seg opp en mening om hvorvidt en føler seg skikket fysisk og psykisk, og hvis ikke forklare det på sesjonen.

Dersom en ikke føler seg motivert, må en også tenke gjennom på forhånd hvordan en skal formidle det på sesjonen.

I dag er det svært få eller ingen som ikke ønsker å gjennomføre millitærtjeneste, som blir tvunget til å gjennomføre den.

Problemet ligger heller i at de som møter på sesjonen ikke har tenkt på forhånd og ikke evner å forklare til Forsvaret HVEM de egentlig er og HVA de egentlig har lyst til.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde alt du nevnte ovenfor, men allikevel ble jeg bedt om å tjene i sambandsbatalsjonen nå i August. Heldigvis har jeg blitt erklært tjenesteudyktig, og slipper derfor helt unna.