View Single Post
Sitat av duxo
På sesjon
(...)
Vis hele sitatet...
Jeg slapp militæret pga. syn. Så ikke den øverste store E-en engang, uten linser. Men jeg kjenner noen som jobber på sesjonskontor, og de snakker litt om alle de patetiske forsøkene av og til.

De som jobber på sesjonskontorene rundt i Norge er inne i førstegangstjeneste, men de forstår fort hvis det er noen som gjør det dårlig fordi de ikke vil inn. Problemet med alle de forsjellige historiene om hva som fungerer og hva som ikke fungerer, er at de praktiserer forsjellige rutiner på de forsjellige sesjonskontorene. I tillegg byttes mannskapet ut hvert år, så det som fungerer et år trenger ikke å fungere neste.

Det du alltid skal slippe militæret for er diverse sykdommer. Disse må du ha dokumentert. I tillegg har jeg fått informasjon fra en av legene på et sesjonskontor, at en måten å slilppe militæret på uten å trenge noe dokumentasjon, er å si at du er homofil og føler at du vil bli stigmatisert. I en av de andre trådene var det en som sa at han trodde militæret skulle begynne med "homobaser", men jeg tviler meget sterkt på at forsvaret hadde fått lov til det.

Ellers spørs det mest om sesjonsfolkene synes at du ser normal nok ut til å utføre førstegangstjeneste. Vær vennlig og si at du helst ikke vil inn, så slipper du gjerne hvis personen er en grei fyr.

Sitat av Thrillseeker
Synes det er feigt å skulle komme seg unna tjenesten for enhver pris. Frihet har en pris. Er også positivt for en norsk ungdom å komme i militæret. Jeg skal inn i sjøforsvaret i januar 08 og gleder meg.
Vis hele sitatet...
Hva er det som er så positivt med å bli kalt inn i forsvaret? At man skal bli mann? Jeg er mann nok allerede, trenger ikke et år med folk som skriker i øret mitt.
Sist endret av Laurentius; 25. mai 2007 kl. 14:29.