View Single Post
Det er verdt å merke seg at å drite seg ut på "iq"-testen ikke er så veldig lurt, da forsvaret ikke egentlig krever at du skal kunne rotere trekanter i hodet for å avtjene verneplikten: Testen kan derimot gi deg mer muligheter til forskjellige tjenester hvis du faktisk må inn, så det er neppe noe poeng å prøve å tabbe deg ut på den.

Sitat av Thrillseeker
Synes det er feigt å skulle komme seg unna tjenesten for enhver pris. Frihet har en pris. Er også positivt for en norsk ungdom å komme i militæret. Jeg skal inn i sjøforsvaret i januar 08 og gleder meg.
Vis hele sitatet...
Ja, det er virkelig militæret som bevarer friheten i Norge ved å tvinge folk til å avtjene militærtjeneste. Du kan ikke bare bruke ordet frihet for å vekke følelser når ting i praksis ikke funker sånn.

En ting jeg har lurt litt på, jeg finn innkallelse og skulle egentlig inn i januar i år, men pga skole måtte jeg utsette det, så kan ikke dra inn før sommeren 2008.
Jeg har da fylt 22 år og er halveis inn i mitt 23 hvis jeg skal inn i 2008. Hvor stor sjangs er det for at de tar meg inn? Er det sånn at hvis jeg har søkt utsettelse så er det garantert at de ikke glemmer det og sender brev når jeg er ferdig med skole?
Vis hele sitatet...
Tipper du slipper unna. Forsvaret kaller inn stadig færre fra hvert årskull (og det gjør jo verneplikten ganske meningsløs, siden det er vel så mye et sjansespill som en "plikt"). De har nok å ta av blant de motiverte.