View Single Post
..
Trådstarter
De har nok neppe glemt deg.
Eldste i troppen min var faktisk 23.

Takk til moridin som påpekte det med hørseltesten. Jeg tenkte over det selv, men siden jeg kun har vært gjennom det en gang for snart ett år siden husket jeg ikke helt hvordan det foregikk.


VIKTIG
Jeg glemte forresten det viktigste i hele tråden.

OM du skal i Forsvaret, sørg for at du søker UB (Utskrevet Befal) kurset!
Dette er ettårig, første 6 mnd er utdanning, siste 6 er du UB-Korporal eller Kvm.asp. Du fungerer da som et befal/instruktør for en tropp.

TRO meg! Dette er uten tvil verdt det!
Sjø-, Luftforsvaret og Heimevernet har UB-Kurs. Sjø og Luft har på KNM HH i Stavanger, HV har på Værnes i Trondheim.

Jeg kan garantere deg at dette vil tjene deg på alle mulige måter. Hvis du skal inn i Juli er det for sent å søke, men det finnes en hake. Jeg har selv testet, og det har fungert.

Du ringer til den respektive befalsskolen og sier du har søkt, men har enda ikke fått noen papirer. De tror da det er noe som har gått galt i Posten. Si har du har søkt med papirer, ikke på internett! Jeg testet dette for opptaket til befalskurset til Sjøforsvaret i Januar, og det fungerte!
Dette er nok det beste rådet du får angående militæret, søk!

Det skal også være mulig ved innrykk i Juli og Januar, å melde interesse. Det var flere ved innrykket i Januar som ble med på opptaket, selv om de ikke hadde søkt fra før av. Jeg er ganske sikker på at dette også skal være mulig i Juli.

Merk: Dette fungerer ikke i Hæren. Hæren har 2-årig befalsutdanning. (Siden Hæren er best! )
Sist endret av Goda; 25. mai 2007 kl. 13:50.