View Single Post
Sitat av Goophy Vis innlegg
Nei, men jeg mener det er urettferdig at jeg skal måtte gå glipp av flere titalls tusener i renteinntekter kun fordi jeg er smartere enn andre.

Oom, det er ingen studieløp i Norge som er lagt opp til den arbeidsmengden. Vi bruker ECTS-systemet med 60sp pr. år.

Det eneste jeg prøver å få frem er at det ikke finne noen grunn til å ikke innføre flat skatt. At de som er smartere og jobber hardere enn andre skal måtte betale en høyere prosentdel av inntekten i tillegg til en stor del av pengene de ikke har sløst vekk er rett og slett urettferdig.
Vis hele sitatet...
Ingen studieløp er lagt opp slik nei. Men, jeg forteller deg om praksis og ikke teori. Tror du det holder å gjøre bare det som det er lagt opp til for å bli best i klassen?

Og på det siste punktet ditt er vi svært uenige.
Jeg synes det aboslutt er rettferdig at de rikeste i norge skal betale mer en de fattige i Norge. Dette er den eneste måten for å få en rettferdig skattepoltikk på. 100.000,- spiller ingen rolle for Rimi-Hagen, men for f.eks min mor hadde dette vært en stor påskjenning.
De rike får jo i bunn og grunn bare pengene fra verdiene arbeiderklassen skaper? Skulle arbeiderklassen fått det de fortjente, måtte overskuddet gått til de. Og ikke til en kakse på toppen av næringsskjeden som ikke har gjort annet en å spekulere på børsen.