View Single Post
Etter å ha lest denne tråden tenkte jeg at jeg skulle teste litt selv, resultat? les videre:

Jeg jobber på en kiosk som til tider er tømt for folk i flere ti-talls minutt. Så jeg så sjansen til å teste seddelinntaket på spilleautomaten som er plassert i lokalet. Jeg begynte med å forsterke en femtilapp med teip i den ene enden. Jeg la på flere tynne strimler i flere lag for å få en god fordeling av kreftene. Så kutten jeg et lite hull og tredde gjennom en 'flat' tråd. (slik at den ikke kutter når jeg drar, slik som en sytråd f.eks. vill gjort)
Første forsøk gikk i dass, automaten slukte seddelen og i det jeg dro i tråden satt den dønn fast. Det endte med at seddelen ble revet opp og registrert på automaten. (les, den ble spist opp, kom ikke ut igjen... Men heldigvis gikk det ann å ta ute pengene igjen)

Etter litt mer spekulering rundt forsterkning gjorde jeg enda et forsøk. Men som sist, seddelen satt fast og sleit seg.

Det tredje forsøket ble litt mer komplisert. I tillegg til å ha funnet den perfekte forsterkningsmetoden av seddelen, smørte jeg på et tynt lag med 'gliddemiddel.' Les, leppepromade. Dette hadde jeg stor tro på. Men det samme skjedde, automaten slukte den men den satt segdønn fast igjen. Det var glidemiddelet skulle gi en hjelpende hånd. Men det nyttet ikke, seddelen satt så godt fast at jeg dro med ganske stor kraft før den sleit seg igjen. Dette ble siste gang jeg prøvde meg, det pga at seddelen kilte seg og automaten gikk i alarm modus... Ikke bra

Altså, seddelen må ganske langt inn for at den skal bli registrert. Jeg har også følelesen av at det er en 'port' som fysisk stenger seddelinntaket.. Så det blir nok siste gang jeg prøver det.

Når sjefen spurte om hva som hadde skjedd var det en tenårings-gjeng med asylsøkere som fikk skylda... easy prey

Så til alle dere som tror dere er lure når dere finner på noe slikt: Det går ikke.