View Single Post
Synes det er latterlig å påstå at bevisst-drømming kan gi negative tankemønstre. Heller tvert imot. Man kan ikke bli gal av å drømme, men det er flere teorier om at man hadde heller kunne blitt gal dersom man IKKE drømte. Drømme gjør alle hver natt, folk flest husker det bare ikke. Min første lucid drøm når jeg var liten var nettopp et mareritt, men det var først at når jeg ble bevisst, at jeg gjorde marerittet om til en utrolig fet og eventyrlig drøm.

hamburger:
Altså, man kan fly, man kan ha sex med hvem man vil, røyke dmt og trippe balls, snakke med aliens eller sin egen underbevissthet. Kjennetegnet er at det er du selv som bestemmer, dersom du ikke liker noe du drømmer trenger du kun tenke på noe annert. Eneste gangene det feiler, er om du har tvil i at du kontrollerer drømmen. Det er litt som med Neo som skal ta hoppe-testen i matrix treningsprogrammet. "You just have to belive in yourself"

the captain:
Den eneste "side-effekten" jeg har fått fra en vill natt med mye drømming er at dagen etterpå kan du føle deg litt "spesiell", og du blir lettere påvirket av det du drømmer - Som om du virkelig har opplevd det du drømte. Kan minne litt om følelsen dagen etter en trip. (for dem som driver med psykedelia..) Dersom du har kilder for at man kan bli mer negativ av å drømme bevisst vil jeg gjerne se dem
Sist endret av Chikara; 28. februar 2009 kl. 19:26.