View Single Post
Sitat av hamburger Vis innlegg
oki, jeg vet ikke om jeg gidder å dra den så langt som å kjøpe en bok, men hvordan virker den der tingen din?
Vis hele sitatet...
For noen kan det å lære seg lucid dreaming bli en laaang prosess. Andre kan oppleve det første natten sin. Kommer an på personen.

Loggfør drømmene dine. Ha en penn og papir ved sengen. Når du våkner om morgenen ligger du helt i ro, og prøver å huske drømmene dine. Husker du noe, skriver du det ned. Det er viktig at du ikke blir forstyrret når du gjør dette - ettersom drømmer fort kan forsvinne fra hukommelsen. Hvis du senere på dagen skulle huske noe, og da mener jeg hva som helst, skriv det ned det også. Før hver kveld, les igjennom det du har drømt. Hvis du ikke liker å lese mye, hold det kortfattet. Kan bli mange netter før du lærer deg dette. Denne prosessen skal hjelpe deg å utvikle evnen å huske drømmer. Slik jeg har forstått det er dette essensielt hvis du skal lære deg lucid dreaming. (Hvis du ikke husker at du drømmer, hvordan kan du da vite om du visste at du drømte?) Så kan du spørre deg selv om det er noe som går igjen i drømmene dine? Fokuser på det, og kanskje neste gang det skjer så går det opp for deg at du faktisk drømmer.

Det er også en del måter å induce lucid dreaming på. Jeg vil råde deg til å lese gjennom følgende link. Den er grei og enkel:
http://www.consciousdreaming.com/luc...ucid-dream.htm

Det er et omfattende tema, og skillene mellom dette, astral projection og OBE's (out-of-body-experiences) oppfatter jeg som svak.

Uansett finnes det hundrevis av tips og råd på nettet, og du bør nok bare lese en del for å finne ut noe du tror passer for deg. Det fins mange induksjonsmetoder og igjen, du må eksperimentere.