View Single Post
Petruz's Avatar
Trådstarter
222
Sitat av j0n Vis innlegg
Nei, det har ingenting å si om noen bor der.
Formålet med formuesskatt på sekundærbolig er at folk ikke skal plassere pengene sine i eiendom for å slippe å betale skatt.

Det hadde jo ikke vært rettferdig om Røkke hadde kjøpt en haug av leiligheter for å slippe å betale så skatt.
Vis hele sitatet...
Nei, skjønner jo dette nå med nærmere ettertanke, og har lært litt om skatt i dag etter mye lesing rundt på nettet og responser herfra. Takker for svar forresten Litt det jeg tenkte på når jeg sa det med eiendomskatten og at det skulle forhindre bolighaier som sitter på eiendommer som ikke blir brukt. Blir vel det samme med formueskatten og at det skal forhindre juksing med å gjemme pengene i eiendom. Er nok godt tenkt som alt, men det går jo hardt utover feil folk synes jeg. Min mor er langt ifra noen Røkke som minstepensjonist og jeg synes det er fælt det blir sånn. Spesielt når markedsverdien blir automatisk satt til noe vi begge mener er langt over hva man faktisk hadde fått for huset. Men det skal vi prøve å fikse til neste år med takstmann. Spesielt surt føles det når hun bare prøver å hjelpe meg som har vært og stadig er i en litt dårlig situasjon. Men sånn er vel bare livet og den diskusjonen får vel bli en egen tråd hehe.
Sist endret av Petruz; 3 uker siden kl. 01:51.