View Single Post
Jeg var egentlig litt sarkastisk i posten min over, Slapshox

Men jeg står fast ved at hvis Amundsens beviser er så påfallende som det hevdes, burde det ikke være noe problem i å få innvilget en TTL. Men som jeg såvidt nevnte i posten min over så er det visse problemer med innvilgelsen også her. Blant annet må området det ønskes utgraving fra være rekognisert av arkeologer godkjent av National Museum i Nova Scotia, og relevante dokumentasjon fra dem må vedlegges med søknaden i tillegg til Amundsens såkalte beviser.

Jeg overså også at det var en privat grunneier, så nødvendig tillatelse må kanskje komme fra denne personen også - eller i hvertfall en kompensasjon for whatever utgifter eller kostnader dette medfører grunneieren. Så Amundsen er nok nødt til å finne seg en investor også som kan sette inn et depositum til grunneieren. I tillegg kommer utgifter og kostnader for selve utgravingen og skattejakten. Hvis bevisene hans er så påfallende som det hevdes, burde det ikke være vanskelig å finne eventyrlystne investorer, dog. Det blir kanskje hans minste problem..

Men Nova Scotia er ikke ukjent med fantastiske mysterier, og Amundsens beviser skal virkelig være overbevisende før han mottar en TTL. Det er allerede nevnt the Money Pit på Oak Island. I tillegg har du Concepcione, en av datidens mest fabellaktige spanske galleoner som bar på enorme spanske skatter (erobret av kolonimaktene) og som angivelig skal ha synket i dette området utenfor kysten av Nova Scotia (Oak Island) er det fremsatt noen teorier om, og ikke minst - the Shag Harbour incident, som fremstår som et virkelig mysterium i Nova Scotias historie.

Hvis Amundsens beviser er sammenlignbart med disse tre hendelsene; the Money Pit, Concepcione og the Shag Harbour incident (hendelsen), så tror jeg nok at Nova Scotias myndigheter vil kikke nærmere på søknaden hans. Hvis ikke så fremstår de vel som nok en eventyrlysten skattejegers ville drømmer, som heller ikke er ukjent for denne øya!

NB!
Men selvsagt, skatter har blitt funnet før så jeg avviser ingenting..