View Single Post
sant som Goophy sier at det ikke er helt ufarlig, det er tross alt et meget kraftig verktøy. Men det skal godt gjøres å ødelegge noe, ingen av programmene fra "start-menyen" vil påvirke windows.

Hold deg unna root fra skrivebordet og harddiskene så skal det gå bra :-)
Samme som at en uerfaren bruker holder seg unna Min datamaskin i windows.

-------------------------------------------------

Denne posten startet litt vel forklarende for enkelte (n00b), men ønsker at flest mulig skal få nytte av trådel og ønske å bruke den til å teste backtrack videre. Samt dele sine nye fra dette skattekammeret av et OS.

For de som allerede prøvd å knekke WEP, har sikkert funnet ut at det kan være vanskelig å enkelt/raskt få tak i WPA/WPA2 handshake for å knekke passordet for slike nettverk. Flere av de som har fått tak i handshake har sikkert gitt opp å knekke passordet, da dette kan ta evigheter å få til, til nå.

For raskt å skaffe en handshake kan du gjøre følgende:
mdk3 wlan0 m -t 00:11:22:33:44:55
Nå vil all trafikk som gikk til router med mac-adresse 00:11:22:33:44:55 bli kastet ut ved bruk av kort wlan0.
Trenger kun å brukes i 5-15sek. avbryt med CTRL+C.

Husk å bruk airodump-ng wlan0 -c (kanal) -w (filnavn som skal oprettes i Home)
for å fange opp handshake som vil bli fanget opp når pcen kobler opp på nytt. Den må ha mulighet til å koble opp, derfor ønsker vi å stoppe MDK3 etter en stund.

Nå har du en cap fil som vil hete (filnavn)-01.cap som inneholder passordet som må knekkes. Du kan bruke
aircrack-ng filnavn-01.cap -w (ordbok du har lastet ned)
eller Elcomsoft. Fordelen med systemet fra Elcomsoft, som foreløpig må kjøres under windows, er at den har mulighet til å bruke GeForce 8-, 9-, 200-series til å knekke passordet. Dette går over 100ganger raskere enn bruk av CPU! Det må sies at den prøver ALLE passord etter de forutsetningene du setter, ikke etter ordliste som er vanlig. Så passord av typen Fr8e9Ak holder ikke lengre.
(Jeg fant mitt WPA2 passord )

Lykke til og bare spør hvis du står fast.
Sist endret av Sparkey; 10. november 2008 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.