View Single Post
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
merrin:
Jeg tror egentlig hasj får en alt for stor del av æren for at folk kommer på kjøret. I mine øyne (og da mener jeg på ingen måte at det er riktig men rett og slet at det er mitt syn) så er det i stor grad miljøene* der hasj og cannabis generelt bruks rekreasjonelt som er farlige.

Hvis du kommer inn i miljøer som bruker hasj så har du allerede et annerledes syn på loven og dets håndhevere. Du føler at du vet noe de ikke vet og du vet at du har rett, og står derfor ofte åpen for andre ting. "Hvordan vet jeg, når cannabises skadevirkninger er dokumentert så mange ganger men enda blir løyet om av myndigheter, at det samme ikke gjelder for dette stoffet?". Dinne venner i gruppen er sannsynligvis liberale til andre ting, iallefall hvis det er et ungdomsmiljø det er snakk om, og du blir også påvirket av disse.

Jeg kjenner så utrolig mange som røyker hasj og også driver på med andre ting, men som alikevell ikke vet hva som er rett og hva som er galt, enkelt og greit fordi de 1) vet hvilke skader det får på kroppen og ser de som for små til å ikke drive på med det og 2) ikke har tilgang til riktig informasjon.

Da spør jeg deg, hvordan kan du, sett at du ikke er en geek som henger på nett hele dagen og undersøker ting til du vet alt (som meg og enkelte jeg kjenner) kunne vite hva som er rett og hva som er galt? Hvordan kan det ikke gå galt?

Når det gjelder kjøring så forstår og respekterer "hasj-ere", de jeg kjenner iallefall, sine begrensninger og vet at de ikke bør kjøre i skev tilstand. Kanskje det ikke gjelder for alle, men jeg tror rett og slett ikke en gjør de samme dumme tingene beruset på THC som man gjør på alkohol.

Relevant informasjon: http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml
og WHOs rapport fra '95.

* Det finnes mange grupper som nytter hasj som rusmiddel, alt i fra ungdommsmiljøene til doktorkretser. De mest kjente er vel unngdomsmiljøene der bruk av hasj og andre stoffer praktiseres fritt.