Tråd: NRK lisensen
View Single Post
Opprinnelig postet av dolby

visste du at de som er over 21 eller 24 og bor hjemme og har egen TV skal faktisk betale TV lisens, de "glemmer det ikke"...
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om dette stemmer... Da jeg ringte NRK for 2 år siden sa dama jeg snakket med at hvis man inngikk i foreldrenes husstand (altså at du ikke har inntekt og foreldrene dine forsørger deg) spiller alder ingen rolle. Da kunne du ha en ekstra TV på "gutterommet" uten at det skulle betales ekstra lisens

Opprinnelig postet av dolby
Marielle:

du må huske en liten ting da, hvis du har TV med Tuner (som 99.99% har) så må den på verksted og fjernes, først da kanskje NRK godtar dette (bare kanskje, da ingen faktisk har prøvd det ennå som jeg vet om)... NRK må da IKKE få vite at du har en TV tuner i TVkortet i PC`en og bruker det istedet..da er du like langt... skal ikke være enkelt å komme seg unna den avgiften.

jeg vil gjerne ha det bekreftet fra noen som har prøvd det og kan eventuelt dokumentere det...
Vis hele sitatet...
Et av de norske PC-bladene (husker dessverre ikke hvilket) hadde for en tid tilbake siden en reportasje om TV-kort til PC. Der ble det hevdet at Stortinget har vedtatt lisensfritak for tv-tunerkort til PC og at du helt lovlig kunne se tv på PC'n uten å betale lisens..