View Single Post
Litt of topic: Men føler virkelig at jeg må beklage for alle skrivefeil fra meg tidlig i denne tråden, fikk angst når jeg nå leser postene mine. Men dere kan ta det helt med ro, jeg fant de store bokstavene også tilslutt =)

Men tilbake:

Problemet her er at om du skal røyke så mange sigaretter at du er en fare for trafikken, sett at det ikke er din første noen sinne. Så har du vel strengt tatt andre problemer en bilkjøring. Og det er jo uten tvil farlig og sovne bak rattet når du kjører. Men du kan jo liksom ikke nekte noen å bli trøtt, og det er jo vanskelig å måle akkurat hvor trøtt noen er.

Jeg kjenner ikke til khat, og hvor stor påvirkning man kan få av det. Men vil tro at det ikke skal SÅ mange blar, evt. noen med høyere en standard virkning. Og det er vel derfor det er nekt for det. Rett og slett fordi _potensialet_ for og bli så ruset at du ikke kan kjøre bil er større en ved sigaretter.

Sammenlikningen blir at om du har 0,2 promille, så kan det jo diskuteres hvor farlig detter er i forhold til f.eks. trøtthet. Men det er jo hevet over en hver tvil at du har drukket, og man kan jo aldri vite akkurat hvor full du var når du startet og drikke. Derfor er det greit med strenge straffer på rus og bilkjøring. Dette kan jo gå ut over andre tross alt.

Og jeg må ha en ting sagt. Om du drikker deg dritings å treffer en grøft å dør. Ja så er det trist nok egentlig. Men om du tar med deg en familie på 5 så er det virkelig en tragedie!
Sist endret av murloc; 22. desember 2008 kl. 20:26.