View Single Post
Sitat av loathsome
Hei,

På min skolelaptop er det et såkalt sertifikat e.l. som gjør at jeg kan koble til det trådløse nettverket (WPA). Nettverket er kryptert, og det er kun laptopene med dette sertifikatet som kan koble til nettverket. Jeg har tenkt å kjøre dualboot med Vista (min egen, ubegrensede installasjon), og lurer på om det finnes en mulighet for å importere dette sertifikatet? Det må da ligge lagret en eller annen plass. Søkte, men fant meget lite om akkurat dette.

Forresten, her er litt mer informasjon om nettverket, om det sier noe:
Datakryptering: TKIP
EAP-type: Beskyttet EAP
Kryptering: WPA
Godkjenningsmetode: Sikret passord (EAP-MSCHAP v2)

Tusen takk for svar.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å skaffe deg det sertifikatet til nettet. Spør IT-ansvarlig på skolen din, så vil han/hun sette opp gjestenettverk på pc-en din. Tar ca 1 minutt hvis alt går fint.
Dette sertifikatet blir nemlig tildelt igjennom en server ved at maskinen blir meldt inn i et domene.
Hvis du har Vista Buisness eller bedre så går det ann å få dette sertifikatet på Vista også. Bare å kontakte IT-ansvarlig å spørre.

Merk; Maskinen må ha et spesielt navn for å passe inn i navnestandarden til skole pc-er..
Så hvis dere mot all formodning skulle klare å få tak i dette passordet, så kommer du deg ikke på nett hvis du ikke har denne navnestandarden.

Som sagt; Kontakt IT-ansvarlig på skolen du går på.. Der får du mest sannsynlig svar og hjelp til det du måtte lure på.
Sist endret av SoWhat; 19. oktober 2007 kl. 14:22.