View Single Post
Sitat av Tias
LOL! Du gjør lurt å lære deg forskjellen mellom men og menn, torsken... Det der har ikke noe med feminisme eller likestilling å gjøre, men det faktum at jentene i klassen din er noen jævla fitter .

Og nei, det heter ikke "femenister".
Vis hele sitatet...
Desverre er det alt for mange jenter i dag som er noen jævla fitter. "Åh, det er så ekkelt når læreren henger over meg!! :-(((((" .... Ja, for det er sikkert jævla lett å være mannlig lærer som skal rundt å hjelpe alle, og der sitter jammen yppige 16-åringer med kløfta oppunder haka og stringen langt oppå ryggen, og med valpefettet hengende over beltespenna. Hvordan skal man da oppføre seg? Jeg har sett alt for mange eksempler på jenter som drar den der så alt for mye lenger enn det den stakkars læreren, som ikke var i nærheten av å gjøre noe galt, fortjener. Han blir gjort til latter og "eklifisert" blant medungdom. En lærer er et menneske.

Drit i dette, jeg skriver bare piss.

Men. Jeg er enig. Det er feil fokus. Jeg vet at jenter har måttet slåss for å få retten til utdannelse osv, men i dag er vi ikke lenger der - jenter blir ikke hjemme mens guttene begynner på skolen. I dag burde vi heller fokusere på individere og like rettigheter, ikke at dette kjønnet skal ha disse rettighetene og dette kjønnet skal ha disse rettighetene. Så lenge man opprettholder ideen om at kjønnene er ulike og lar det være grunnlaget for "likestillingskampen" vil det ikke bli likestilling.

Kroppen er et verktøy - det er kun hjernen som er "deg".

Alle burde ha like rettigheter, og det er bra folk kjemper for det, men enkelte er i mine øyne alt for hyklerske og lite åpne for en _helhet_.