View Single Post
Sykt word.
Pantheon's Avatar
Trådstarter
Overse det siste avsnittet. Det mente jeg ikke seriøst, det var bare for å få folk til å tenke litt, fordi vi er faktisk forskjellige.

9zlbed: "Slipp meg fram! Jeg har tusenvis av potensielle barn med meg!"

Edit:

Torsken har faktisk ett par gode poenger, hadde han bare klart å formulere seg litt mer saklig.

Det er faktisk stor forskjell på hvordan gutter og jenter blir behandlet på skolen, det er ikke å legge tvil på. Undersøkelser som har blitt gjort på landsbasis (som også klassen min har vært med på) viser at over 70% av gangene lærerene gir enkelte elever spesiell oppmerksomhet i form av tilsnakk, hjelp, eller å la eleven komme til orde når læreren stiller spørsmål, velger læreren en jente.

Lærere har generelt sett også lettere for å sette pris på en jentes skolearbeid enn en gutts. Eksempel: Jeg var på heimkunnskapsgruppe med to blonde bimboer i ett helt år. De kunne ikke lage mat, og brukte mesteparten av tiden på å plage meg eller kaste bolledeig på de andre elevene. Hver eneste uke var det jeg som lagde maten, og de gikk kanskje så langt som å åpne hermetikkbokser for meg eller skjære opp en tomat. Jeg pleide å lage mat hjemme også, og hadde fått opplæring av folk som var profesjonelle kokker på den tiden, så vi hadde nesten alltid den beste maten. Så kommer tiden da karakterer skal utdeles. 3 står det i boka mi. De to andre jentene fikk 5. Jeg klager til læreren, og han forklarer at "de er jenter. De er mye flinkere på sånne ting." Etter mye diskusjon fikk jeg karakteren 4, og jentene som aldri hadde klart å lage en hvit saus, kjøttboller eller steke fisk seilte elegant ut av skolen med en 5 i heimkunnskap.

Dette er kun ett av mange eksepler, men akkurat nå har jeg ikke tid til å skrive mer.
Sist endret av Pantheon; 25. november 2006 kl. 15:52.