View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
De urinprøvene synes jeg ikke du skal finne deg i. Hvis de absolutt må teste så krev spyttest. Det gjør de i Oslo ihvertfall. Stå på krava men hold det saklig. Heia heia
Vis hele sitatet...
Det stemmer at man kan velge, regner med det er slik over hele landet nå.
I de nye retningslinjene så står det at kontroll over rusbruk skal skje gjennom observasjon og dialog med pasienten, og at urinprøver er unntaksvis og skal vurderes individuelt.
Opplever ikke dette som at det er blitt vanlig praksis enda iallfall, jeg har ikke møtt opp rusa eller i en tilstand som kan fremstå som påvirket ut.



@yomomma
Rart at de sier de har meldeplikt til BV, men jeg kan forstå det i tilfeller med dårlig rusmestring. Har ikke hørt om det før og jeg kan ikke finne noe som tilsier at de har denne plikten heller.



Selv har jeg opplevd spyttprøver i hytt og pine i det siste(de gir valget mellom UP og spyttprøve).
Jeg blir like skuffa hver gang de spør om det, men har ikke sagt noe på det enda. Vet ikke hvor ofte andre folk tar, men jeg mistenker at de er vanskelige med meg siden jeg får morfin og adhd medisiner.
Føler prøvene utelukkende er for å ta meg på noe, siden jeg ikke har fått en eneste fin kommentar på at jeg ikke har slått ut på noe. Lurer egentlig litt på hva som er vitsen i det hele tatt, om jeg tester positivt på noe, skal de da ta fra meg medisinene slik at jeg iallfall kommer til å bruke illegale stoffer? Tror jeg skal spørre om det neste gang.
Er litt forbanna over at jeg blir behandlet på den måten at jeg nærmest ikke får noen henteordning heller siden de visstnok er mye strengere med folk på dolc enn de på subutex.