View Single Post
lite løft i denne tråden fra meg her.
Ser det er masse meninger med diverse spørsmålstegn bak.


Mister du lappen så mister du lappen. Alle klassene dine forsvinner. Med andre ord, du kan ikke kjøre moped heller.

Er du under prøvetid å mister lappen får du vanlig straff, men i tillegg må du avlegge full førerprøve (Teori og Oppkjøring) Er prøvetia de ferdig, slepper du å avlegge full førerprøve med mindre du får en straff på over 6 mnd.

En søknad er verdt å prøve.
Jeg ble tatt i snittfart på 90,5 i 60 sone (snittmålinga ble tatt gjennom en rundkjøring oxo faktisk, så nei, ikke feilfri jeg heller..) Jeg mistet kortet i 3-6 mnd ifølge polti. Endte med 3 mnd uten kort, avlegge full førerprøve å 8000 i bot. Jeg jobber på bilverksted, så litt kjekt med kort da ja. Sendte da søknad å spurte om å få lov til å ta teori`en i sperretia (Du må faktisk vente til etter sperretiden til du kan ta teorien å i det hele tatt begynne på noe som helst). Fikk positivt svar tilbake. Er alltid kø på oppkjøring så si, så regn med å pluss på litt. Jeg fikk 3 mnd egentlig, men grunent kø hos biltilsynet og at polti var litt trege med å svare var jeg uten i 5 mnd,...

angående søknad, så tror jeg at med en liten søknad med et lite skriv fra din arbeidsgiver som vedlegg, så får du sikkert lov til å kjøre moped (grunnet situasjonen med jobben å at du ikke kan hjem). Har en kompis som fikk dette til da han mistet lappen å første buss ikke rakk fram i tide.



Som litt salt i såret må jeg si meg enig med sjåførlæreren tidligere i tråden her...