View Single Post
Tja, tror det skal mye til for å få forkortet inndragelsestid. Det er lettere å få senket forelegget og evt. betinget fengsel. Ut fra farten du hadde så skal du ikke se bort fra at det blir lagt ned påstand om betinget fengsel i tillegg.

I 2006 ble jeg tatt i 127 i 80sone i tunnel på gjennomsnittsmåling, og benektet tilfellet samt at jeg ikke samtykket i inndragelsen av førerkortet. Havnet i forhørsretten hvor en dommer skulle avgjøre om det ble midlertidig inndragelse eller ikke. Til tross for at jeg hadde gode argumenter for hvorfor målingen ikke skulle vært reell ble jeg bokstavlig talt avfeid av dommeren. Videre ble saken sendt til retten med påstand om 20(?) dager betinget fengsel, forelegg på 11500kr og 7mnd inndragelse av førerrett.
Var desperat etter å unngå betinget fengsel, da jeg satset på ing.utd. i forsvaret, og ved hjelp av en god advokat fikk jeg ordnet det slik at jeg droppet å gå til retten om jeg slapp bet.fengsel.

Videre trengte jeg virkelig førerkortet ifm. jobbsituasjon, men ifølge advokaten, som hadde hatt utallige trafikksaker, så var det bare å glemme med mindre man var samfunnsmessig viktig og førerkort var en nødvendighet.

Fort gjort å klemme på gassen, men gud bedre hvor man lærer av en sånn smekk! Lykke til!