View Single Post
Som trafikklærer kan jeg først og fremst takke deg for at du skaffer oss mer gryn i kassa...

Som medmenneske og "venn" må jeg si at jeg ikke synes det grann synd på deg... (Det jeg derimot digger er at du har selvinnsikt nok til å innse at du har vært tjukk i hue... Dette vokser du på og forhåpentligvis blir du en bedre sjåfør i fremtiden.)

Som fagmenneske kan jeg fortelle deg at du riktignok må kjøre opp på nytt. Men nok salt i såret... hehe

Hadde jeg vært deg hadde jeg først og fremst tatt det opp med arbeidsgiver. Jeg ville også skaffet meg en advokat, en flink advokat kan utrette mirakler. Snakk med en politijurist også, legg frem historien din. Legg deg totalt flat og innrøm at du har vært idiot, men at du er livredd for at arbeidssituasjonen din går i oppløsning (kanskje et skriv fra arbeidsgiver vil være til hjelp?). Ta gjerne med lege-erklæringen du nevnte, alle slike ting kan være til din fordel.

Avlsutningsvis vil jeg si at om du kjører på et menneske i 50 km/t så er det 80% sjans for at dette mennesket dør... Kjører du på et menneske i 30 km/t er det 80% sjans for at mennesket overlever.

I den farten du har holdt tør jeg ikke tenke på utfallet. 84 km/t er summen etter at alle sikkerhetsmarginer er trukket fra. Din reelle fart var nok høyere...

Håper du har lært!

Lykke til