View Single Post
Sitat av Jonasfd
En stund siden jeg har jobbet med fysikk nå, men relativitets teorien sier vel at en legme (feks et elektron) som reiser i lysets hastighet (ikke over) har uendelig stor masse. Og at det samtidig vil kreve uendelig mye energi og få det til?

Et foton er da ikke et legme, men energi. Og det er forsåvidt kun hypoteser om hva lys egentlig er. Eller roter jeg nå? En stund siden sist
Vis hele sitatet...
Sitat av treimoz
Tviler sterkt på at du noe hadde overlevt ferden inn i et sort hull. Og informasjon som hadde blitt sendt inn i et hadde neppe blitt et signal der inne. Siden gravitasjonen er så stor at alt hadde blitt revet fra hverandre.

Er jo faktisk ingen som vet hva som skjer, men det som er sikkert er at hvis du hadde reist inn i ett, hadde du trolig ikke kommet ut den samme veien igjen.
Vis hele sitatet...
Tachyoner er vel en partikkel som bare reiser i hastigheter som har nesten like høy hastighet som lyset. Det må da gå an å lage egene tachyoner som lagrer informasjon slik at vi kan sende informasjon fortere enn vi gjør i dag?

Det sorte hullet du beskriver her, treimoz, er et såkalt "Kerr"-type sort hull. Der snurrer det sorte hullet rundt sin egen akse og lager et en kjegleform rundt singulariteten som vil knuse deg i midten. - Der er det no escape. Du vil dras inn i det sorte hullet og bare forsvinne.

Teorien er at "Schwarzschild"-type sorte hull - som IKKE roterer rundt sin egen akse - vil dra deg inn i singulariteten og spytte deg ut igjen på den andre siden.
http://physics.bgu.ac.il/~yarom/images/physics/blackhole.jpg
Bildene illustrerer Schwarzchild-type sorte hull..
http://static.howstuffworks.com/gif/time-travel-wormhole1.jpg.
Bildet over illustrerer hvordan man kan reise FORT fra ett punkt til et annet i rommet.
Tiden er alltid relativ, og henger sammen med hastighet og rom. For deg så vil tiden gå normalt. Du vil bare komme deg dritfort fram. (space-time continiuum eller hvordan det staves).

Når man snakker om tidsreiser, så er klarer jeg ikke å forstå hvordan det kan/skal gå an. For når man kommer til et punkt der du reiser like fort som tiden, så vil tiden stoppe, right? Det vil da ikke gå an å reise fortere enn tiden? Isåfall må noen fortelle meg hvordan dette teoretisk kan gjøres, for hvis du reiser fortere enn tiden, så vil dette føre til at du er over alt, samtidig, right? impossible!

men, det er jo bare teoretisk da
Sist endret av RandomiZed; 9. juni 2008 kl. 15:44.