View Single Post
Sitat av MicroWar
Leste for en stund siden om forskere som hadde fått lyset til å gå fortere en lysets hastighet gjennom en optisk kabel med en spesiell gass inni.
Dette vil jo i teorien bety at signalet blir motatt før det er sendt.

Prøvde å finne artikkelen, men uten hell.
Vis hele sitatet...
Leste litt om det no. Google med ordene "faster speed of light" får en del treff på de tyske forskerne som hevder dette.

Wikipedia om emnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Faster_than_light_travel.

Er generelt sett ganske tungt og avansert stoff, og jeg har hverken tid eller vilje til å sette meg inn i det nå. Men såvidt jeg kan se etter litt skumming er det ingenting direkte banebrytende ved dette:

"Faster than light travel

In the context of this article, FTL is transmitting information or matter faster than c, a constant equal to the speed of light in a vacuum, 299,792,458 meters per second, or about 186,282 miles per second. This is not quite the same as travelling faster than light, since:

* Some processes propagate faster than c, but cannot carry information (See below).
* Light travels at speed c/n when not in a vacuum but travelling through a medium with refractive index = n (causing refraction), and in some materials other particles can travel faster than c/n (but still slower than c), leading to Cherenkov radiation.

Neither of these phenomena violates special relativity or creates problems with causality, and thus neither qualifies as FTL as described here."