View Single Post
Opprinnelig postet av na1t
hvorfor er det så få som lærer seg ASP? snakk om at det er 1% behov for php scriptere og 99% behov for asp scriptere... tjener spenn lett jeg!
Vis hele sitatet...
ASP 1.0 er avskrift av PHP 3.0 så jeg vet ikke hvor stor forskjellen egentlig er, men i et samfunn som bygger på rævvsleiking er det kanskje lett å tro at man kan tjene store penger på scripting i et M$ miljø... uansett er ASP tyvegods på lik linje med nesten alt annet fra M$. eksempel: {
Da vi installerte M$ Word, ble dette gjort med en påstand i bakhodet om at Word Perfect for Windows het Word :-p, Jævla Nazi opplegg!
}

Selv bruker jeg en del php og har ikke stoppet opp på noe som er umulig, jeg har heller ikke problemer med å finne jobber, tingen er vel rett og slett det at hvis man scripter for å tjene penger så heter det ikke scripting, men planlegging og omstrukturering av infrastruktur.

Tror nok "na1t" burde lese Noam Chomsky "Manufacturing Consent" ( http://www.google.com/search?hl=en&l...oam+Chomsky%22 ) og få seg et perspektiv... det reelle forholdet er nok mer 50/50... selv om markedet som regel ligger på ca 60/40 i Apache favør og IIS disfavør.

Jeg vil også stille spørsmål ved hvorfor bør man lære seg ASP? ( Passive Server Pages som kan legges hos Passive ISP ( Betegnelsen på en ISP som stadig mister kunder på grunn av egen telefonsvarer og mangel på non-silicon-based-personell ) )

Hva er vitsen? Har du sjekket hvor enkelt det er å søke og hvor lisensfritt det er å bruk php på www.php.net???
Sist endret av fxxked; 8. mars 2003 kl. 20:07.