View Single Post
[quote=Potrick;1051309]
Glemmte å nevne dumpster-diving og loven. Dumpster-diving regnes som tyveri av privat eiendom, så prøv å ikke tiltrekk deg uøsnket oppmerksomhet.
[quote]

Yo.

Er ganske nyfrelst med denne dumpsterdivinga. Har nå begynt å leve av mat jeg finner i søpla til butikker i Kristiansand. Og det har blitt ganske omtalt i media etter min frue stod fram på forsida av avisa. Etter det har det blitt satt fokus på hvor utrolig mye god mat vi bare kaster. Flere bekjente har begynt å spørre oss om greia, og vil være med. Snart skal vi ha med oss NRK, og her kommer vi til saken:

Er dumpsterdiving ulovlig?

Vi var en gjeng utenfor en kiwibutikk (de har sykt mye bra mat på grunn av alle garantiene) en sein kveld, men det var fortsatt noen ansatte som rydda inne. De hørte oss sannsynligvis, vi var i ekstase over å ha funnet en roastbeefsteik som fortsatt ikka var gått ut på dato. Uansett. Hurpa kom ut med politiet på tråden og trua oss med å sende dem på oss. Jeg mener, vi tar jo bare det folk kaster. Hva skal de arrestere oss for? Men vi gikk da, ville ikke lage noe bråk, vi er jo snille folk.

Men som sagt, vi skal tilbake, med NRK, og forhåpentligvis blir vi arrestert.

Og folkens. God skikk å rydde opp etter oss.