View Single Post
Sitat av tjalldish Vis innlegg
Jeg vil først svare på mentalmelt om akkurat det for jeg syntes han er inne på nå helt på prikken med Norge (snakker ikke om norge som huff men bare som landet norge - (eh javel) men allikvel tar han så feil fordi som de fleste vet er norge byggd på av bygder for det meste der de fleste bygder har sine grupper med la meg bruke ordet misfits der jeg legger i det ordet at dissa folka bruker litt dop sloss litt med bygdehelter og bruker det meste av tida si på å kjøpe eller selge dop. Og sånne folk finnes i hver eneste bygd her i detta langstrakte landet vårt. Men problemet ligger at bygder er nå engang bygder og så lenge det er stort for bygda og stikke til byen og handle klær så sier dette fremdeles litt om bygdene våres. Så det jeg vil påstå er, og gjerne vær uenig, please do, at det finnes iværtfall 1 av meg i alle bygder i dette landet. Vi må bare finne dem og sette oss sammen og gjøre noe for å bli uglesett av Volvo helten som også finnes i samma bygda
Vis hele sitatet...
Det er ingen tvil om at ruskulturen er utbredt på bygda, men jeg argumenterer fortsatt for at disse folka som du snakker om, som bruker hele sin tid på enten å ruse seg eller på å handle med rusmidler, er en minoritetsgruppe.

Du har åpenbart innsikt i disse miljøene, en innsikt som netopp er det som kan føre til denne feiltolkningen av hva som er normalt, spesielt hvis man er veldig fokusert på slike miljøer og har lite kontakt med andre deler av landets kultur og ungdomskultur.

Selv lever jeg i en verden som er sterkt preget av mine interesser, min musikk, mine venner osv, men jeg er også så velsignet at jeg har venner fra så og si alle verdens kulturer, kriker og kroker. Uten det kunne jeg nok lett hengt meg opp i et dualistisk verdensbilde bestående hovedsakelig av meg og mine, og alle de andre, popkulturens slaver..

det er med andre ord, og som jeg tidligere påpekte, veldig lett å se seg blind på sin egen verden, og glemme hvor nøyansert virkeligheten faktisk er =)
Sist endret av mentalmelt; 4. februar 2009 kl. 15:29.