View Single Post
Morsomt å registrere gang på gang hvor aktivt cannabisrøykere tar stoffet sitt til forsvar. Gjerne med en vinkling om at motstandere er uerfarne mennesker fødd på propaganda.

Min erfaring "og veldig mange av de jeg kjenner" er at miljøer der hasj er vanlig også tiltrekker seg elementer av sterkere stoffer ("jeg pleier å ta en syrelapp i ny og ne"). Jeg har ikke noe mot cannabis, og er forsåvidt enig med bill hicks (og mange andre) at det er et bedre rusmiddel enn alkohol. Det er bare alt rundt jeg har problemer med.

Jeg er også smålei av å høre argumenter om rusmidler som forhøyer ens egne sanser, og velartikulerte cannabisbrukere (eller er dette mest brukere av psykadelika?) som ivrig forteller om hvilket bedre menneske man blir av å utvide horisonten sin.
Heldigvis er det også et par tråder om følgene av å bruke for mye/feil bruk av rusmidler her på siden. Slik at den som virkelig ønsker det kan få et balansert bilde av rusmidler av å lese her på forumet. Ja jeg kunne tenke meg å fått et bredere perspektiv på ting, nei jeg har ikke lyst på noia og "psykisk" avhengighet (som mange mener er det eneste man kan bli av hasj).

Hvor vil jeg? Er ikke helt sikker selv, så jeg siterer slashdot i en diskusjon om religion for en stund siden. "Nei takk, behold religionen din for deg selv".