View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det ville faktisk vært meget interesant å finne ut hva folk vet/tror de vet om hasj/marihuana. Mange har nok sett politiets brosjyrer med tegning av fyr som kravler oppover en trapp med sprøyte på øverste trinn og flasker o.l. som mellomtrinn.
Jeg tror ikke jeg trenger å gjenta noe som ligger ørten ganger på forumet allerede om at hasj er ulovlig, og kriminelle miljø osv.
Jeg tror det ville vært veldig nyttig å finne ut hva folk tror om hasj, på denne måten kan man lettere argumentere for legalisering/avkriminalisering.

Absolutt masse kred til TVN for at de stiller et slikt spørsmål, jeg er ganske overrasket over prosentandelen (jadajada, kildekritikk 'n shits, og så er det sikkert en hel haug av folk som har svart "Vet ikke" eller "like farlig".) Jeg tror ikke det er så mange som har en bestemt formening om det. Det diskuteres ikke i skolen, og mange unge har ikke noe som helst forhold til det.

Poenget mange vil komme fram til om de setter seg litt inn i saker og ting: Alkohol har lang tradisjon i Norge, det har ikke cannabis. Skulle du prøvd å innføre de tre rusmidlene nå (nikotin også) ville nok cannabis hatt den beste sjansen, deretter alkohol, og så sigaretter, sigarer, snus m.m.