View Single Post
Sitat av nso Vis innlegg
Dette er ihvertfall konklusjonen av undersøkelsen som ble utført på TV-programmet "Power of 10" på TVNorge i dag.

Det er første gang jeg ser programmet og mens programmet i seg selv scorer høyt på latterlighetsskalaen så fant jeg dette spørsmålet forbausende aktuelt og interessant. At en så stor prosentandel av de spurte mener dette vitner om en, antatt, økende grad av oppmerksomhet rundt alkoholens skadevirkninger i forhold til marihuana.

Man må selvfølgelig ta dette med en klype salt da det er en uvitenskaplig undersøkelse utført av et underholdningsprogram og demografien er garantert ikke spredd nok til å kunne kalle dette deltakerne i undersøkelsen for et representativt gjennomsnitt av den Norske befolkning, men jeg syntes fremdeles at det er et uhyre interessant og uventet resultat.

En ting er ihvertfall sikkert. TVNorge skal ha kudos for å ha stilt spørsmålet -- det er jo nå tydelig at allmennheten har et annet synspunkt på dette enn det som er vanlig å tro. Marihuana-forkjemperne er jo noe man vanligvis regner som en liten minoritet.
Vis hele sitatet...
Det skal også nevens at det er ikke programmet som foretar undersøkelse men statistisk sentralbyrå, ikke at det gjør ting så veldig mye bedre ang. troverdighet men.