View Single Post
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av SNIFFER Vis innlegg
store kvanta jo, du tvinner bare tråden rundt flasken med en gang den er ferdigsoaket i bp. En av fordelene med denne metoden er nettop det, man får utrolig mye tråd rundt en vinflaske e.l, du slipper også å ta opp et stort areal hvor sjangsen for at støv og skitt skal komme i kontakt med blackmatchen er større. Hurtigere tørketid, samt enkelt, sikkert og høy kapasitet gjør dette til en meget gunstig måte å preparere blackmatch på etter min mening. Lunten bli også ferdigkveilet opp i en kjekk liten bunt som bare er å ta av flasken nå den har tørket. Jeg har tørket blackmatch på under 30 min med denne metoden.
Vis hele sitatet...
Store kvanta er veldig relativt her, men metoden din er sikkert grei
Jeg foretrekker likevel å la de henge en stund da jeg har god tid i disse tider!
Og så lagrer jeg de i et papprør så det blir minimalt med krøll. En bunt er kanskje greit, men spesielt til shells er det praktisk at matchen er rett og fin så den kommer ut av mortaren uten masse styr.

Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Ikke om du lager lunten med NC-lakk. Da vil den bli litt gummiaktig og meget bøyelig. Den drysser heller ikke .
Jeg pleier å bruke 1 ball per 40ml aceton, og 50gram BP. Akkurat samme framgangsmåte som nr1 her. Man må helle i mer aceton når mye har fordampet. I.o.m at man bruker aceton og ikke vann, gjør at den tørker MEGET fort. Mine lunter har ekstremt jevn hastighet (kan sees på http://media.putfile.com/NC-Blackmatch)
Vis hele sitatet...
For dyrt for min del og, da satser jeg heller gummi arabic som funker nesten like godt. Skadelig er det og.. Men må virkelig si at lunten din var skikkelig bra! Tråden brenner helt opp og den har god hastighet. Intensiteten er heller ikke å forakte. Si meg, hvilket trådmerke bruker du?

Big: Har aldri fått blackmatch vantett jeg heller. Blir litt bedre med NC, men ikke bra.