View Single Post
Bra skrevet, du sier mye fornufig, men etter å ha lest gjennom det skjønner jeg at jeg må ha formulert meg veldig dårlig. Jeg skjønner utmerket godt reaksjonen, det er klart man ønsker ikke å se en person man er glad i ende opp som en junkie eller verre, og i tilfellet til trådstarter er det jo enda lettere og forstå med tanke på hva denne vennen hadde opplevd. Jeg tror faktisk jeg hadde reagert på lignende måte selv om jeg hadde opplevd noe sånt. Men jeg klarer like vel ikke å unngå bli provosert. Det har ikke med et egoistisk holdning å gjøre, at jeg syntest at jeg skal ha få ruse meg når jeg vil, men først og fremst på et prinsippielt grunnlag: At folk skal få gjøre hva de vil med sitt eget liv. Deretter er det en sympatierklæring til stigmatiserte grupper i samfunnet som f.eks rusmisbrukere, som er den gruppen som har det verst i vårt samfunn, og som i tillegg må tåle all mulig slags dritt basert på fordommer som stort sett stammer fra feilaktig propaganda.

Angående meg selv og mine egne holdninger, så er det et bevisst valg, og konsekvensene av det forstår jeg fullt ut. Det er en skjebne jeg har akseptert for lengst. Mitt eget rusbruk er høyst moderat, har egentlig ikke noe behov for å ruse meg på hverken alkohol eller noe annet, men jeg sympatiserer veldig med de som må ta imot all mulig dritt basert på fordommer, og det er akkurat det jeg ikke kan akseptere. Så får jeg bare understreke igjen at jeg ikke oppfordrer eller anbefaler bruk av rusmidler, og at jeg syntes trådstarter har gjort et bra valg, men kanskje på feil grunnlag.
Sist endret av Flode; 4. mars 2009 kl. 20:41.