View Single Post
Hei ChrisThePsyko

Ja gratulerer med ditt valg, du gjør helt sikkert rett osv osv..
Først av alt ikke misforstå meg, hvis du ønsker leve et liv uten ulovlige rusmidler så skal du gjøre det, men gjør det av de rette grunnene. Det at dine venner kutter deg ut pga av et valg du har gjort er ikke det, det valget skal du ta selv, mener nå hvertfall jeg.

Jeg må si at jeg ble ganske så provosert av posten din, nettopp pga det du skriver om venner som vender deg ryggen pga et valg du gjorde. Det er så mange fordommer i samfunnet generelt, og spesielt mot rusmidler, at jeg syntes rett og slett det ikke er akseptabelt.

Jeg har vært der selv, og det er sikkert mange med meg, som har fått føle fordommene til det jeg opfatter som uvitende og trangsynte mennesker (Tilgi meg denne generalisering). Jeg fortalte både om mitt syn på rusmidler og mitt bruk av rusmidler til familie og venner. Jeg TRODDE at både min familie og mine venner var relativt liberale, jeg skjønte jo at det nok kom til å bli litt styr, men at de skulle reagere som de gjorde hadde jeg ikke i min villeste fantasi forestilt meg. Det ble ramaskrik og nærmest snakk om psykolog og det som verre er. Jeg trodde knapt nok det jeg hørte, og det utøste en dyp konflikt som er der enda, men det var ikke snakk om at jeg kom til å forandre min mening for dems skyld. De kan være så uenig med meg de bare vil, og det respekterer jeg, men jeg kan ikke respektere at de krever at jeg forandrer mitt syn og mine valg, der er det nulltoleranse fra min side, hvis de ikke kan respektere meg for det så har vi ingen kontakt og sånn er det.

Det var det jeg ville si, håper ikke jeg spora for mye av, men jeg følte at jeg hadde opplevd noe lignende av det du har gjort og ville bare dele det. Jeg vil bare understreke at det er bra at du har valgt å ikke bruke rusmidler, og at jeg på ingen måte anbefaler eller oppforder til bruk av rusmidler. Jeg syntes ganske enkelt at det er et valg folk får ta selv, og andre mennesker har egentilg ikke noe som helst med det å gjøre.