View Single Post
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Fallskjerm blir for usaklig. Jeg kunne gått med på om du hadde sammenliknet med en som hadde pistoler ulovlig, og valgte å dra ut i skogen og skyte med dem i ny og ne. Eller en som driver med ulovlig gateracing på motorsykkel eller i bil. I så fall - ja.
Vis hele sitatet...
Fallskjerm blir på ingen måte for usaklig. Det er en aktivitet som innebærer en risiko ved uforsiktig bruk, og det var jo hele poenget i det første eksempelet ditt, at aktiviteten potensielt kan gå utover andre enn brukeren selv pga følelsesmessige tilknytninger til brukeren.

Å sammenligne det med å samle på ulovlige våpen og street racing derimot er rimelig usaklig. Rusmidler er tross alt ikke laget for å ta livet av folk, og farene forbundet med ansvarlig bruk av illegale rusmidler kan ikke sammenlignes med street racing, som ikke er ansvarlig på noen som helst måte.

Begge disse eksemplene er aktiviteter som lett kan ta livet av andre mennesker, noe verken personlig eksperimentering med rusmidler eller fallskjermhopping kan.

Sitat av Pantheon Vis innlegg
Innlegget ditt får litt for mye propagandafeeling over seg til at jeg føler jeg klarer å diskutere noe særlig konstruktivt rundt det, så jeg tenker jeg dropper ut av diskusjonen og lar det være med min anekdote, med mindre jeg får noen innspill som virker litt mer åpne for mitt syn, så det ikke føles som at jeg deler meningene mine med en vegg.
Vis hele sitatet...
Du vil ikke diskutere med meg fordi jeg ikke er enig med deg? Suit yourself, men jeg må si det var en litt pussig reaksjon å møte på et diskusjonsforum. Vi er jo tross alt her for å utveksle meninger, ikke for å inngå kompromisser.

Jeg synes forøvrig det er ganske barnslig å kalle argumentene mine for propaganda, bare fordi du ikke har noe bedre å komme med.
Sist endret av mentalmelt; 3. mars 2009 kl. 21:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.