View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis en av dine venner hadde begynt å hoppe i fallskjerm, hadde du da tatt avstand fra vedkommende?

Slike ulykker kan skje hvem som helst, men stort sett så skjer det med individer som er et par hakk for selvsikre, og derfor ikke gidder å dobbeltsjekke sikkerheten rundt det de holder på med. Om man vil drive med noe som innebærer en risiko så er det faktisk ens egen business, men man har jo naturligvis et ansvar overfor sine nærmeste om å være ansvarlig og tenke sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Fallskjerm blir for usaklig. Jeg kunne gått med på om du hadde sammenliknet med en som hadde pistoler ulovlig, og valgte å dra ut i skogen og skyte med dem i ny og ne. Eller en som driver med ulovlig gateracing på motorsykkel eller i bil. I så fall - ja.



Enkelte mennesker er dog så livredde for å være i nærheten av et lovbrudd at de rett og slett ikke takler å omgås en livsglad psykonaut. Det må man naturligvis respektere, selv om det kan virke ganske tullete for oss med et litt mer nøkternt forhold til realiteten.
Vis hele sitatet...
Innlegget ditt får litt for mye propagandafeeling over seg til at jeg føler jeg klarer å diskutere noe særlig konstruktivt rundt det, så jeg tenker jeg dropper ut av diskusjonen og lar det være med min anekdote, med mindre jeg får noen innspill som virker litt mer åpne for mitt syn, så det ikke føles som at jeg deler meningene mine med en vegg.