View Single Post
ChrisThePsyko:

Fint innlegg og en modig avgjørelse. Ikke for å rakke ned på din venn(er), men jeg må dele mitt syn her; Hvis en bestevenn blokkerer deg på msn og bryter kontakt umiddelbart etter han har hørt du har prøvd noe ulovlig så må jeg ta meg frihet til å spørre; Hva slags venn er egentlig det? Hadde en angivelig bestevenn gjort dette mot meg hadde jeg blitt svært skuffet, trist og sint - jeg hadde følt et svik. Jeg hadde også lært at vennskapet mitt til denne personen ikke stakk like dypt som jeg trodde, eller i det hele tatt var verdt å holde på.

Jeg har selv møtt motstand når det gjelder min bruk av psykoaktive substanser. Problemet har alltid så og si blitt løst enten ved å sette seg ned med en sivilisert prat hvor jeg rolig forklarer for personen hva det er jeg driver med, og hvorfor. Eller helt av seg selv ved at vennen min respekterer meg nok til å ikke holde noe mot meg fordi jeg har andre interesser enn han/hun selv og har andre meninger om illegale substanser. Dette har endt med at noen av mine nærmeste som overhodet ikke har noen interesse av å røre illegale substanser har blitt interessert, og det er ofte jeg deler artige historier fra eksperimenteringen min. Og selvom noen i min vanlige omgangskrets er sterke motstandere av narkotika har ikke dette hindret vennskapet vårt. I en alder av 19 år, jeg går utifra at din venn er like gammel som deg, så burde man i mine øyne være voksen nok til å ikke oppføre seg på denne måten mot sine venner.
Sist endret av Sky; 2. mars 2009 kl. 07:43.