View Single Post
Jeg som skrev denne rapporten for en stund siden. Ruskarrieren min slutter med den trippen og dette blir nok den siste tråden jeg lager på de rusmiddelrelaterte forumene. Skal fortelle litt om årsaken.

Helt siden jeg for første (og nå siste) gang trippet aleine på LSD fredag 30. januar så har jeg på en måte slitt litt med det faktum at jeg har hatt en opplevelse og så spennende tur, men ikke kunne fortelle det til de fleste av mine lokale venner. Det blir på en måte som å reise en tur til et fremmed land, oppleve masse, men at hele turen må holdes hemmelig og ikke fortelles til noen når man kommer hjem.

Resultatet av det har egentlig gjordt at jeg rett og slett har fortalt for mye til for mange og vært uforsiktig med innlegg på forum under mitt eget navn nesten i håp om at de skal finne ut, noe jeg opprinnelig på forhånd ikke hadde planlagt og det viste seg å lage problemer.

En av mine beste venner siden ungdomsskolen fant ut at jeg har prøvd LSD via min uforsiktighet på et forum, la sammen 2+2 og spurte meg rett ut på Fredag, og jeg svarte ærlig som jeg alltid gjør; Ja. Det som er saken er at søskenbarnet hans døde av et stoff hjertet hans ikke tålte for en stund tilbake og av den grunn er han naturligvis av en grunn jeg forstår veldig godt imot det å ta illegale stoffer for å ruse seg.

Han blokkerte meg på MSN og lot være å svare på meldinger på Lørdag og frem til i kveld hvor han hadde lest tripprapporten min.

Her gikk det egentlig opp for meg at å leve et vanlig liv sammen med gode og ordentlige venner samtidig som å leve et sideliv med eksperimentering med narkotiske stoffer ikke er mulig. Det å ha en så stor hemmelighet man ikke kan fortelle sine beste venner engang er ikke et liv jeg ønsker å leve med. Hvis noen har sett TV serien med seriemorderen Dexter så skjønner dere litt av situasjonen.

For å se det litt fra andres perspektiv så skjønner jeg godt at når man vokser opp i et samfunn hvor narkotika uansett hvilket stoff er veldig tabu og man blir lært opp fra starten av livet at det er ekstremt farlig, så nytter det ikke å komme å fortelle dem at det jeg gjør har jeg kontroll på og at dette ikke kommer til å skade meg. Og med det perspektivet de har på narkotika, så skjønner jeg også godt at de ikke vil ha noe å gjøre med personer som driver med det. Folk flest vet lite om de forskjellige stoffene så alt blir dratt under samme kam.

Så for å sette meg inn i kameraten min sitt perspektiv med det overnevnte pluss et søskenbarn som døde i sin eksperimentering med et ulovlig rusmiddel, så skjønner jeg godt at han ikke vil stå å se på at jeg risikerer å gå i samme fella og at han da velger å holde avstand for å ikke oppleve å miste noen igjen.

Så fra langt til kort, jeg har fått et valg; leve et vanlig liv og ha det gøy sammen med de gode gamle kameratene eller leve et liv for meg sjøl eller nye kamerater i et helt annet miljø for å fortsette mine eksperimenter med rusmidler. Da er egentlig valget ganske enkelt, selv om en tur på psykedeliske stoffer er morsomt og kan potensiellt være givende (dog også potensiellt ødeleggende), så velger jeg heller å droppe det, lar det bli med den ene turen jeg hadde på LSD og prøve å bevise at jeg fortsatt er verdt et vennskap med de vennene jeg har/hadde.

Grunnen til at jeg skriver her om dette er til dere som er som meg, som ønsker å prøve et illegalt rusmiddel eller allerede har gjordt det, men fortsatt ønsker å leve et normalt liv sammen med kameratene og familien dere har. Rusmidler er rett og slett ikke akseptert i dagens samfunn, og selv om dere er som meg og leser på alle mulige steder og finner all mulig informasjon om det dere prøver før dere begir dere kontrollert ut på noe, så vil dere aldri i verden klare å overbevise normale personer i dette samfunnet at det dere gjør er akseptabelt.

Med andre ord, dere er nødt til å leve et dobbeltliv ovenfor gamle venner, familie og jobb, kanskje ikke fullt så heftig som Dexter sitt, men sammenlignbart prinsipp. Dette har ikke jeg lyst til å gjøre, derfor tar jeg rett og slett det enkleste og sannsynligvis beste valget; Aldri et ulovlig rusmiddel igjen.


Om dere har noe å tilføye av egne erfaringer om dette eller lignende situasjoner, så er jeg interessert i å høre.


Mvh Chris