Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Du går inn for å tro på noe du i utgangspunktet ikke tror på. Hvorfor?

Og la meg spør om en annen ting. Tror du på at moses åpnet Nilen for så å gå forbi. Tror du på Noahs Ark? Finnes det noen som helst beviser for dette? Har du lest bibelen?

Poenget mitt er at hvis du først velger å tro på noe så sykt som "god allmighty" så kan du likegodt ta bibelen bokstavelig. Det kan ikke bli mer tåpelig enn førstnevnte uansett

Grunnen til at jeg spør er fordi du går spesifikt inn for å bli kristen. Kristendommen har så usannsynlg mye tull. Det er ikke rart det finnes mange grener innenfor kristendommen når du "kan tolke bibelen som du vil". Da forsvinner hele poenget. Det er ikke gud som lager regler og bestemmer, det er mennesket, og det har det alltid vært. Hvis det er noe som står i bibelen, som mennesket ikke liker, utelukker mennesket den setningen. For eksempel at du skal drepe naboen din om ha jobber på søndag.

Hvis du først skal bli kristen, gå all in og bli en fundamentalist. Hvis ikke er du ikke en ordentlig kristen.

DERFOR misliker jeg religion. Hvis du faktisk er en ordentlig religiøs person (krdom, islam, jødedom hovedsakelig), så er du en jævel. Hvis du later som at du er religiøs, som de fleste i vesten gjør, så er du ikke religiøs, da er du bare en hykler.