View Single Post
Har lest en del tråder der folk tydligvis har ymse erfaring med toll,regelverk osv. Selv har jeg bestilt somadril fra USA nå i håp om at det skal gå gjennom tollen. Om pakken blir åpnet/stoppet, så fant jeg dette på statens legemiddelkontroll sine sider:

Forsendelse fra land utenfor EØS-området:
Innførsel av postpakker og andre forsendelser som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. Dersom pakken i tillegg til legemidler inneholder andre produkter som ikke har importbegrensninger, kan disse utleveres, og legemiddelproduktet returneres/destrueres.

Statens legemiddelkontroll avgjør i tvilstilfelle hvorvidt et produkt er å regne som et legemiddel.
Vis hele sitatet...
Kilde: Legemiddelverket.no


Slik jeg tolker dette, har man ikke annet å tape enn det medisinen koster. 160 tbl soma, for 170dollar er jo ingen upris vel? Får hos legen, men det blir vanskeligere for hver jævla gang. Noen som vet om onlineapotek i eøs-området som sender resptbelagte medisiner? I så fall er det jo tut og kjør med somadril, valium, osv for ingen av disse er regnet som narkotika i flg statens legemiddelkontroll:-)
Sist endret av Mullah; 8. oktober 2006 kl. 01:20. Grunn: quote, kilde og bruk av komma