View Single Post
very impotent freak
Delusional's Avatar
Innledningsvis vil jeg si:
Cannabis røyking kan føre til en litt fucket musklatur mens du røyker. Jeg hadde rykkninger i beina mine med 10-15 seks mellomrom en gang. Men du blir desto mer kreativ, noe som gjør at du uten problemer kan finne ut hvorfor (i allefall en grunn du tror på) dette skjer. Jeg fant ut at jeg hadde fått full kontroll over kroppen min og den bare litt rart for den at det var jeg som styrte den fult og helt, og at det bare var en tilvendingssak, rykkningene forsvant så et pas minutter etterpå.

Opprinnelig postet av windoze
Hvis du bare ser på disse..... så er det vel derfor så mange er imot hasj..

1. # Ungdom med en forutgående historie med dårlige skoleprestasjoner kan få sine skoleresultater ytterligere begrenset av den tankemessige svekkelse som er forårsaket av kronisk påvirkning av cannabis.
2. # Ungdom som begynner cannabisbruk tidlig i tenårene har en høyere risiko for å fortsette til tung bruk av cannabis og andre illegale rusgifter, og til utvikling av cannabisavhengighet.

Kroniske effekter:

3. # Luftveissykdommer knyttet til røyking som bruksmåte, som kronisk bronkitt, og forekomsten av sykelige vevsendringer som kan være forstadier til utvikling av ondartede svulster.
4. # Utvikling av et cannabis avhengighetssyndrom, kjennetegnet ved manglende evne til å avstå fra eller kontrollere cannabisbruken.
5. # Lette former for tankemessig svekkelse mest knyttet til oppmerksomhet og hukommelse, noe som består mens brukeren er kronisk påvirket, noe som kanskje kan være gjenopprettbart etter langvarig avhold fra cannabis.
Vis hele sitatet...
Nummererte postene for bedre oversikt.

1. Finner du ikke det litt rart at det er bare de med et dårlig resultat fra før av som gjør det enda dårligere? Jeg kan ikke si at jeg er en storrøyker, men jeg gjør det en sjelden gang, og jeg har aldri opplevd en uklar tankegang etter å ha røykt. Jeg har aldri hatt så bra karakterer som jeg har akkurat nå. Jeg opplever å være mye mer kreativ når jeg røyker, og har ofte et mye større perspektiv på ting dagen etterpå. Det som kan være grunnen til at dårlige elever gjør det dårligere enn før. Er at om de må bruke mye tid på lekser for å få karakterer i det heletatt og røyker mye. Eller bare kutter skolen fordi det er gøyere å røyke, noe jeg ikke støtter. Og er det på grunnlag av nettop mange fordømmer andre som ikke missbruker rusen, og har et avslappet forhold til rus. Ungdom med dårlige karakakterer kommer ofte fra familier som står svakere i samfunnet enn andre, det er blant de fattige et noe høyere rusmissbruk, eller i allefall, mer åpenlyst. Og barn overtar ofte holdningene til foreldre.

2. Merkelig at så få av den millionen som har prøvd cannabis i Norge ikke står på plata. Hadde cannabis vært legalisert, hadde folk ikke måtte gått inn i illegale miljøer for å få alternativ rus. Og da hadde ikke cannabis blitt kalt for narkotika, og da vil det bli like absurd å si at cannabis er en portalen til junkiehelvettet som at alkohol er det, eller kjøttkaker for den saks skyld. Alle ting blir startet av noe, men det er som oftest mer enn èn faktor som fører til det faktiske produktet. Slik som tilstanden er nå, er det like ulovlig å bli tatt med cannabis som med en E på innerlommen, hasj er dessuten lettere å oppdage. Så når folk får tilbudet mellom to ulovlige substanser, hvorav den ene er sterkere og vanskeligere å spore, og den andre motsatt. Selvfølgelig blir det en portal, men det er ikke cannabis som er inngangen, det er det ødlagte lovverket vi har.

3. Det du snakker om vil i de aller fleste tilfeller kun forekomme ved missbruk, eller tung bruk. Dessuten kan det inntas oralt om du er redd for å bli skadet av røyking. Det som er skummelt med hasj er at folk kan bli avhengig av av nikotin.

4. 1 million normenn har prøvd cannabis, de eneste vi kan se som har problemer er et microskopisk antall av alle de faktiske røykerene. Det er alltid noen som ikke klarer å begrense seg når det er rus, enten det er alkohol (som også er fysisk avhengighetsskapende) eller det er automater. Men vi ulovliggjør ikke alkohol eller automater av den grunn...

5. Dette er riktig, ved kronisk rusning vil du fremstå sløv, men det er bare en midlertidig effekt, uansett er jeg mot kronisk bruk av rusmiddler.