View Single Post
"# Ungdom med en forutgående historie med dårlige skoleprestasjoner kan få sine skoleresultater ytterligere begrenset av den tankemessige svekkelse som er forårsaket av kronisk påvirkning av cannabis."

Med mitt moderate bruk av cannabis, 2-3 ganger i uka over de siste 2 årene, har jeg aldri følt at dette har gått utover skolegangen min.
Eneste virkningen det har, er at jeg faktisk biter tenna sammen og holder ut da det er som verst.
For til helga er det røkings uansett
Det gir meg en måte å slappe litt ekstra av på.
Jeg blir kanskje litt sliten i kroppen dagen derpå, men psykisk er jeg på topp
Jeg gikk fra dårlige karakterer på ungdomsskola, til litt over middels på videregående. Samtidig startet jeg hasjrøykinga mi.


"# Luftveissykdommer knyttet til røyking som bruksmåte, som kronisk bronkitt, og forekomsten av sykelige vevsendringer som kan være forstadier til utvikling av ondartede svulster."

Dette er vel generelt skader du får av forbrenning og inhalering av organisk materiale.
Et bål er værre.


"# Lette former for tankemessig svekkelse mest knyttet til oppmerksomhet og hukommelse, noe som består mens brukeren er kronisk påvirket, noe som kanskje kan være gjenopprettbart etter langvarig avhold fra cannabis."

Litt enig her, dagen derpå kan være litt tung hvis det har vært mye røyking over lengre tid.
Prøv å drikk alkohol hele fredag og lørdag i stedet. Sjekk hvor god formen er på søndag.