View Single Post
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av windoze
Hvis du bare ser på disse..... så er det vel derfor så mange er imot hasj..

# Ungdom med en forutgående historie med dårlige skoleprestasjoner kan få sine skoleresultater ytterligere begrenset av den tankemessige svekkelse som er forårsaket av kronisk påvirkning av cannabis.
# Ungdom som begynner cannabisbruk tidlig i tenårene har en høyere risiko for å fortsette til tung bruk av cannabis og andre illegale rusgifter, og til utvikling av cannabisavhengighet.

Kroniske effekter:

# Luftveissykdommer knyttet til røyking som bruksmåte, som kronisk bronkitt, og forekomsten av sykelige vevsendringer som kan være forstadier til utvikling av ondartede svulster.
# Utvikling av et cannabis avhengighetssyndrom, kjennetegnet ved manglende evne til å avstå fra eller kontrollere cannabisbruken.
# Lette former for tankemessig svekkelse mest knyttet til oppmerksomhet og hukommelse, noe som består mens brukeren er kronisk påvirket, noe som kanskje kan være gjenopprettbart etter langvarig avhold fra cannabis.
Vis hele sitatet...
Nå snakker vi.

Nå må vi bli enige, skal vi argumentere for/mot skadevirkninger ved kronisk bruk eller ved normalt bruk?

Jeg går i alle fall for normalt bruk, da jeg føler at dette er det som er mest reprasentativt for flertallet av befolkningen.

Påstand nr 1 og 5 kan vi i alle fall se bort ifra, dette gjelder kunn kronisk bruk. Nr 3 kan droppes hvis brukeren bytter ut røyking med feks oralt inntak. Da står vi igjen med nr 2 og 4. Jeg mener nr 2 i direkte forstand er motbevist for lenge siden, og at vi dermed bare står igjen med nr 4, som altså gikk på å ikke klare å kontrolere cannabisbruken.

Edit: Takk, morten.