View Single Post
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Det går sport blant de som vil ha cannabis legalisert i å understreke hvor ufarlig stoffet er, noe som tidvis fører til slike kommentarer:

Hvor i artikkelen du linker til finner du at politiet og "dagbladet" (tv2) dummer seg ut? At hasj kan føre til psykose er det ingen tvil om, noe de som jobber på lukket psykiatrisk vet altfor godt. Jeg kjenner tilfeldigvis denne saken førstehånd, og kan med relativt stor trygghet påstå at det var en psykose utløst av hasj som startet dette grufulle drapet og drapsforsøket.

Cannabis er generelt et trygt stoff, men det er viktig at forkjempere har et nyansert forhold til det. Skal politikere og de riktige menneskene ta debatten seriøst, er det essensielt at det ikke er de typiske "stonerne" står på barrikadene og roper ensidige argumenter.
Vis hele sitatet...
quoter meg selv:
Jeg er fult klar over at hasj kan føre til psykose, og har heller ikke sagt det imot.
Men å bare si "Hasj fører til psykose, det er derfor han drepte fyren og skrev "GUD" i blod på veggen". Hvilke bilde skaper dette da av hasj?
Folk trekker jo da automatisk konklusjonen at hasj fører til drap. Hadde det vært et mer utfyllende svar, som forklarer hvordan hasj kan føre til psykose, og ikke de skjer bare du tar den en simpel joint, så hadde jeg ikke sagt jeg blir provosert.
Vis hele sitatet...
Og hvis du heller ikke fikk med deg det, skal jeg prøve å forklare for deg engang til.
Det er ikke hvorvidt han var i psykose under drapet eller ikke, heller ikke at hasj er verdens vidunder middel, skapt av gudene osvosv, det er at politiet/dagbladet/tv2 ikke utfyller artiklen med informasjon nok til å forklare at man går ikke inn i en instant psykose av å røyke hasj engang, når personer som ikke vet stort om cannabis generelt vil jo tro med engang at hasj er rene psyko middlet, som de aller fleste vet er helt feil. Do you understand now?
Sist endret av phideph; 22. desember 2011 kl. 12:12.