View Single Post
Hallo.

Jeg har begynt å dyrke tobakk hjemme og har en del spørsmål angående dette. Ettersom det er vanskelig å finne informasjon (siden det er lovlig) har jeg funnet en god del bøker om å dyrke pot hjemme.

Så er det noen som vet om pot planten og tobakks plantene krever noen lunde samme lys/temp/fuktighet?

Holder også på å lage ett "hydroponisk" system, men fungerer dette på tobakk? Og hvilke salter skal jeg kjøpe og blande sammen? I bøkene jeg har står det som oftest bare ecogrow som er noe amerikansk opplegg.

Og så til selve hovedproblemet. Etter man har høstet skal man henge bladene opp til tørk i rette fuktighets/temp forhold. Og dette kan ta alt fra 1-3 år avhengig av hvilken kvalitet man vil ha. Men er det noen måte og fremskynde denne proseessen på? Leste at hvis man ikke tok seg god tid var det sannsynlig at røyken smakte det samme som gresset i hagen.

Også et spm angående nikotin innhold i røyken man får. Snakket med en som var lege (sånn 90 år nå dog) og han sa at i gamle dager kunne en røyk inneholde opptil 80-100 mg nikotin per røyk. (dvs 80 prince siggaretter per røyk) Er dette overhodet mulig? I så fall vil vel det kreves kraftig tilvenning for å ikke få nikotin sjokk og svime av/spy over alt.

Uansett takk for svar. Fint forum som jeg har lest i lang tid nå og endelig meldt jeg meg opp her