Tråd: Rart mareritt
View Single Post
Jeg har opplevd dette noen ganger og det er ganske creepy. Det skjer som oftest hvis du sover på dagen/kvelden hvis du er utslitt etter lite søvn i helga. Jeg har problemer med å skille mellom drømm og virkelighet når det skjer. Selv etter du er våknet vet man ikke helt hva som har skjedd.

Man våker i drømmen, vet ikke om man drømmer eller er våken. Vet ikke helt hvordan det skjer, veldig vanskelig å forklare, men jeg tror det skjer rett etter du har sovnet siden siste "trip" varte kun 10 min inkl søvn.

Det første du merker er at du nesten ikke kan bevege deg, eller snakke. Alt går i sakte film på en måte, utrolig anstrengende og bevege seg. Det eneste jeg har klart er å rulle ut av sengen og da våknet jeg.

Jeg hører ofte mange lyder, hvisking, latter osv, skikkelig ekle lyder. Men jeg har ikke sett noe tror jeg, bortsett fra skygger. Jeg får panikk og prøver å komme meg løs, men det går ikke.

Så der ligger du, livredd men samtidig rolig og vet ikke hva som skjer. Noen ganger ser jeg meg selv ligge i sengen rett før jeg våkner.

Det er ganske vanskelig å forklare det som skjer, men er dette det klassiske mare-rittet?

Noen som har lignende opplevelser?

Dette da uten noen form for rusmidler..