Tråd: legalisere?
View Single Post
Problem, officer?
thomasf's Avatar
L0rdMeL: Cannabis er et stoff som har UKJENTE psykotiske effekter på folk. Man kan ikke vite 100% hva som skjer med kroppen dersom man blir avhengig og røyker tidt og ofte. Derfor er det ulovlig i mange land, inkludert Norge. Amfetamin og heroin, som du sier, er vesentlig farligere fordi virkningene kan føre til død, rett og slett.

Dersom alkohol ikke hadde vært godtatt fra tidenes morgen, så hadde det nok aldri blitt legalisert dersom det først var ulovlig. Det er iallfall min oppfatning av saken siden alkohol har utrolig mange skadelige virkninger, både psykisk og fysisk.

Jeg syns cannabis burde blitt legalisert i Norge på samme måte som i Nederland. Der har man "coffee shops" der man kan røyke det lovlig. Da unngår man samtidig å komme inn i kriminelle miljø dersom man skal ha seg en joint eller to. Dette mener jeg fordi jeg tror at hasj idag er inngangsbilletten til langt farligere stoffer som nettopp amfetamin og heroin. Gruppepresset man opplever i hverdagen er selvfølgelig hovudgrunnen til dette.

LEGALISER!