View Single Post
En jeg kjenner, jeg har selvsagt aldri gjort det, røyket hver kveld i nesten 15 år. Det begynte i sosiale lag og alltid flere tilstede som gjorde dette til reine latterkvelder. Så røyker man alene hjemme med god mat og så ligger du plutselig på sofaen og fyrer tett hver kveld. Man må ha begrensninger og holde det på helge/reiseniva. Det var bare dritkjedelig tilslutt, men hjem for å fyre en bønne og se på TV var et must. Litt depresiv kan man bli, humørsyk og man får knapt gjort en dritt.
Avhengighet har bare vært tullprat, man kan stoppe når man vil. Men vanen er det verre med, man kjøper en klump og tenker at man bare fyrer en for helga. Det lar seg ikke gjøre etter en stund, hvorfor ligge på sofaen uten en sjall eller 7-8 den kvelden? Hele klumpen må bort!
Denne fyren jeg snakker om, det er ikke meg altså, han har nå bare hoppet av i mer enn 3 måneder og savner det ikke engang. Problemet er at søvnen bare varer i 6 timer mot 10 tidligere, før kunne man ikke huske at man snudde seg i senga engang før man våknet. Men livskvalitetet er blitt jævlig mye bedre, hadde man bare hoppet av 13 år tidligere så hadde man kanskje hatt kone og unger også. La meg si det slik; kast ikke bort livet på å røyke tett!

Fyr en bønne i ny og ne og du vil forsatt kunne le!