View Single Post
Trådstarter
9
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Jeg skjønner det som at det er skikkelig vanskelig å gå dem til å blomstre da det er luftfuktighet, temperatur, næring og lysforhold som må på plass - så afaik må en regne med innendørs drivhus for å gjøre det i norge. Men det hadde vært kult å få til!

Det er lurt å la bladet være og heller gi det tid.

Jeg hadde en på rundt 2meter som jeg nylig kuttet, men jeg er ennå litt usikker på om den klarer seg.. Heldigvis vokser de fort så om et år er den fullsize igjen
Vis hele sitatet...
Gleder meg til å få de ordentlig i gang her!
Min første tanke var også et innendørs drivhus med klimakontroll. Har god erfaring med dette fra tidligere, så det er definitivt doable.

Frukt virker som et skikkelig moro prosjekt når jeg har fått et par ekstra i gang.

Landet på at jeg lar stiklingen jeg orginalt spurte om stå i vann i minst en uke til. Viser den tegn til misnøye planter jeg den og håper på det beste. Må si wetsticken jeg har med ca lik rotstørrelse, kanskje litt mindre, gjør det ekstremt bra foreløpig! Flytter den rundt i stua sikkert 15 ganger om dagen for å gi den best mulig indirekte sollys så mulig det hjelper. Virker også som at plantenæring har god effekt.

Har noen brukt denne på stiklinger tidligere?
https://www.plantasjen.no/blomstergj...l-7044009.html

Har blandet den ekstra svak da jeg er redd for å styre for mye med næring nå i start fasen, men utgjør en ganske grei forskjell.

Det ble også nevnt rotten rot her, jeg har nå renset rota ordentlig og den ser svært frisk ut! Var veldig godt dekt i torvmose.
Sist endret av Plantman; 2 uker siden kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.