View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Eneste jobben jeg har hatt via nettverk var lærlingeplassen min, alle foregående og jobber etter har vært skaffet på egenhånd så jeg har aldri sett verdien av nettverk i jobbsammenheng.
Vis hele sitatet...
Sier meg 200% enig med Orph. Vi går på samme skole og her blir man (litt kvalmende)indoktrinert i at man bør ha et best mulig nettverk.

Dette med at man kan skaffe seg jobb på egenhånd lett som bare det, - vel jeg mener det fungerer sikkert godt lokalt og der bedriftene ikke har stor pågang av arbeidssøkere/takere. I mer regionale/internasjonale bedrifter som Orph nevner er nettverk essensielt...

...Men med f.eks en perverst fin profil på LinkedIn, og hvis du er ifra det rette miljøet og har de rette egenskapene, så kommer du langt selv om bedriftene ikke kjenner deg fra før. Man må liksom "passe inn". Det hele er litt kvalmende, ..men sånn er den kommersialiserte verdenen vi lever i.

(verdt å nevne i sammenhengen at indøkere herfra er ekstreme eksperter på LinkedIn. Hvis dere lurte, så er Indøk => homo )

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Eneste jobben jeg har hatt via nettverk var lærlingeplassen min, alle foregående og jobber etter har vært skaffet på egenhånd så jeg har aldri sett verdien av nettverk i jobbsammenheng.
Vis hele sitatet...
Kort oppsummert; Jeg mener at man _bør_ ha nettverk i jobbsammenheng, rart nok er kanskje det mest betydningsfullt for lokale bedrifter og nasjonale/internasjonale bedrifter som det er svært vanskelig å få jobb hos.. Hos de fleste innimellom de to ekstremene, så funker det vanlige opplegget med CV, søknad og en god presentasjon av seg selv.
Sist endret av aeon_illuminate; 28. juni 2013 kl. 00:23.