View Single Post
Sitat av fuckface
klarer ikke ta den lista seriøst! det å si at løsemidler er mindre skadelig enn cannabis blir bare for dumt!

som nevnt tidligere i tråden så må man jo ta utgangspunkt i hvor mye skade stoffene ville gjøre dersom man brukte dem på samme måte. hvis man f. eks sammenligner to personer hvor den ene tar enten ecstasy, løsemidler eller LSD hver morgen og hver kveld, mens den andre røykte mornings og nattings er jeg ganske sikker på at den som brukete cannabis ville pådra seg betydelig mye mindre skade enn den andre. til tross for dette anser de altså cannabis for å være farligere enn både ecstasy, LSD og løsemidler.
jeg tror de vurderer dette alt for mye ut fra hvor populære hvert av disse narkotiske stoffene er, altstå hvor mye skade de utgjør for det britske samfunnet som de sier i filmen. det blir jo helt feil å påstå at noe er mer skadlig enn noe annet på grunnlag av dets popularitet.. syns derfor det er missvisende å ha dette med i vurderingen. ellers tror jeg en rangering av narkotiske stoffers skadlighet er hensiktsmessing, så lenge vurderingen ikke er helt på tryne!
Vis hele sitatet...
De vurderer det vel heller etter hvor ofte "misbrukerene" anvender drogene. Ecstacy er bl.a. populært å ta i helgene istedenfor fylla, LSD og slikt tar man gjerne maks 2 ganger i måneden pga. toleranse og at man blir sliten av trippen, mens cannabis kan man være konstant påvirket av.